
Jymy panostaa markkinointiin – Lauri Pesonen vahvistamaan sisällöntuotantoa
Sotkamon Jymy on kaapannut riveihinsä kovan luokan vahvistuksen myös kentän ulkopuolelle. Lauri Pesonen siirtyy tamperelaisseura Manse PP:n taustoilta Jymyn organisaatioon vahvistamaan seuran kaupallista toimintaa, tarinankerrontaa ja modernia sisällöntuotantoa.
Rekrytoinnilla Jymy vahvistaa strategista tavoitettaan nousta suomalaisen urheilun rohkeimpien ja vaikuttavimpien sisältötoimijoiden joukkoon. Samalla kyseessä on paluu juurille:
Lauri Pesonen on kainuulaiskasvatti, joka palaa nyt kotiseudulleen violettioransseihin väreihin.
– Hienoa päästä kirjoittamaan Jymyn tarinaa ja osaksi ammattilaisorganisaatiota. Sotkamossa on seuratasolla osattu tehdä oikeita liikkeitä ja katsoa eteenpäin jo vuosikymmenien ajan. Jos pelaajista huokuu viime syksyn jäljiltä näyttämisen halu, niin myös markkinoinnin ja viestinnän puolella tullaan yhdessä Ollin (Korhonen) kanssa teroittamaan kulmahampaita, Pesonen taustoittaa.
Superjymy Oy:n toimitusjohtaja Mikko Kuosmasen mukaan rekrytointi on tärkeä niin strategisesti kuin ajankohdallisestikin.
– Pesäpallo ja koko toimintaympäristö ovat siirtymässä uuteen aikakauteen, jossa media-, sisältö- ja rahapelisopimukset kasvattavat sekä vaatimuksia että mahdollisuuksia. Jymy on yhä vahvemmin oma media, ja sisällöntuotannon merkitys brändille, yhteisön ja kumppaneiden arvon lunastamiselle korostuu.
Pesonen on ehtinyt osoittaa kykynsä rakentaa rohkeaa, modernia ja tunteita herättävää urheiluviestintää.
– Lauri tuo Jymyn sisällöntuotantoon sellaista erityisosaamista, mikä on mahdollista myös valjastaa tukemaan Jymyn sekä yhteistyökumppaneiden sanomaa. Leveämmät hartiat sisällöntuotannon parissa taas takaavat lisää, kiinnostavaa ja monipuolisempaa pesissisältöä, Superjymy Oy:n markkinointipäällikkö Olli Korhonen avaa tyytyväisenä.
Pesonen tuo kädenjälkensä Jymyn nykyisiin, mutta myös tuleviin sisällöntuotannon projekteihin ja kanaviin.



