
Miten suomalaiset yritykset näkevät urheilumarkkinoinnin ja miksi se vaatii uudistumista?
Tuoreen kyselytutkimuksemme mukaan kaksi kolmesta yrityksestä on hyödyntänyt urheilumarkkinointia osana markkinointiaan. Silti vain harva on täysin tyytyväinen sen tuottamiin tuloksiin. Urheilumarkkinoinnille asetetaan yhä kovemmat vaatimukset: se ei saa olla irrallinen bränditeko tai hyväntekeväisyyden muoto, vaan sen tulee olla mitattavaa, tavoitteellista ja strategisesti perusteltua kuten muutkin mediaratkaisut osana markkinoinnin mediamixiä.
Kyselytutkimuksemme viesti oli selkeä: Urheilumarkkinoinnin yhteistyökumppaneilta, erityisesti seuroilta ja liitoilta, odotetaan ammattimaisempaa mediallista otetta: selkeitä mittareita, sisältöjä ja kykyä puhutella yritysten kohderyhmiä urheiluseurojen ja – liittojen kanavissa. Entistä enemmän kaivataan urheilumarkkinointiin aitoja vuorovaikutteisiä yhteistöitä, jolloin arvomaailmat kohtaavat yrityksen sekä seuran välillä. Monet yritykset korostavat vaikuttavuutta ja raportointia aivan kuten muissa mediaratkaisuissa – tämä vaatii urheilukentältä uudenlaista ajattelua.
Haluatko kuulla lisää Urheilumarkkinoinnin kyselytutkimuksen tuloksista? Täytä alla oleva lomake, niin pääset lataamaan urheilumarkkinoinnin Whitepaperin.



